نقاشی ساختمان مدرسه

✔ نقاشی ساختمان مدرسه

نوع رنگ آمیزی کلاس درس چه برای مدرسه باشد و چه برای محیط مهد کودک ها اثرگذاری مستقیمی بر روحیه و افکار دانش آموزان و حتی مقدار خلاقیت و یادگیری درس برای آنها خواهد داشت. در طی فرآیند بازسازی مدرسه ها و مهد کودک ها، رنگ آمیزی کلاس ها باید مورد توجه قرار گیرد. با این کار میتوان با اکتفاء به تمامی نکات حائز اهمیت در این حیطه، بهترین انتخاب رنگ را رقم زد.

متأسفانه برخی از مدارس به علّت کمبود بودجه خود توجه کاملی به عنوان نقاشی کلاس درس نمیکنند و اتخاذ رنگ کلاس ها غالباً به خود مدیران مدرسه یا معلمان واگذار میگردد. در این موقعیت ها اتخاذ رنگ اغلب به گونه غیر تخصصی انجام شده که نتیجه آن رنگ آمیزی اکثر دیوارهای کلاس به رنگ سفید خواهد بود.

رنگ سفید به عبارتی رنگی خالی از انرژی و سرد میباشد. شاید به همین علّت است که رنگ آمیزی کلاس های مدرسه به رنگ سفید میتواند عاری از هر نوع حس هیجان و تحرک باشد. از جمله دیگر اشتباهات متداول در رنگ آمیزی کلاس، این است که کلاس های مدرسه به رنگ های متعدد رنگ آمیزی شود. حال آن که رنگ نمودن دیوارهای مدرسه با رنگ های متعدد و بسیار روشن میتواند برای دانش آموزان خیلی تحریک کننده باشد.

نقاشی ساختمان مدرسه حتما باید شاد و دارای رنگ های مناسب باشد تا دانش اموز بهترین حس و حال را داشته باشد،لذا برای این کار نیازمند نقاش ساختمان هستید تا کار را در کمترین زمان و بهترین نوع ممکن انجام دهد.

برای تماس با نقاش ساختمان اصفهان با ما تماس بگیرید.

▪ اتخاذ رنگ در راستای رنگ آمیزی دیوارهای کلاس و مدرسه؛

بهترین گونه رنگ آمیزی برای کلاس و یا مهد کودک رنگ آمیزی خواهد بود که حس تعادل را در وجود دانش آموزان ایجاد نموده و در عین حال که انرژی را در بطن آنها به وجود می آورد، آرامش بخش نیز باشد.

بر اساس تحقیقات انجام شده ضمن انجمن بین المللی مشاوران رنگ (در آمریکای شمالی) رنگ و همچنین ظاهر محیط اطراف اثر گذاری مستقیمی بر روان و فیزیولوژی دانش آموزان را در پی دارد. رنگ آمیزی کردن یک محیط درسی میبایست از حس بینایی دانش آموزان محافظت نموده و مکانی مناسب به منظور مطالعه و همچنین ارتقاء سلامت هم روانی و هم جسمی برای او مهیا سازد.

نبود یک موقعیت محیطی مناسب (منظور رنگ و روشنایی است) میتواند اثرات نامطلوبی هم چون؛ تحریک پذیری، خستگی مفرط و زودهنگام، نبود توجه به مشکلات رفتاری را به همراه داشته باشد.

به منظور اتخاذ رنگ مناسب برای مدرسه و کلاس درس میبایست عوامل گوناگونی هم مانند؛ شرایط جغرافیایی مدرسه، کیفیت تدریس و نوع آن در محیط مدرسه و نیز پیش زمینه های فرهنگی محصلان را در نظر انگاشت. فیزیولوژی رنگ و ارگونومی چشمی به رنگ نیز از دیگر اصول پایه و حائز اهمیت در انتخاب رنگ تلقّی میشود.

با شیوه ی نقاشی ساختمان مدرسه و همچنین کلاس درس بیشتر آشنا شوید.

✔ انتخاب نوع رنگ مناسب باید با توجه به گروه های سنی انجام شود؛

به عنوان نمونه؛ دانش آموزانی که دارای سن کمتری هستند از نظر جسمی فعال تر میباشند و نهایتاً رنگ های گرم و روشن چون؛ زرد کم رنگ، زرد پررنگ، نارنجی جیغ و هم مانند آنها به منظور رنگ آمیزی محیط تحصیلی آنها بهتر خواهد بود.

از جمله دیگر مشکلاتی که ممکن است در کلاس های درس به چَشم خورد، طراحی های شلوغ و آویزان نمودن چیزهای مختلف درون کلاس است. این موضوع ممکن است تنها اضطراب و استرس را در وجود دانش آموزان بیشتر کند و کلاس درسی را از نظر چشمی شلوغ و بی نظم نمایان سازد. بنابراین توصیه میکنیم طراحی کلاس به گونه ای رقم خورد که منظم و سازمان یافته باشد.

بهترین نقاش خانه اصفهان را از ما بخواهید.

✔ اتخاذ رنگ مناسب برای کلاس درس دانش آموزان خردسال؛

برای دانش آموزان خردسال (کم سن و سال) دیوارهای کلاس باید دارای تعادل باشند از سویی هیجان لازمه این سن را در خود داشته باشند. برای این امر توصیه میکنیم از رنگ های گرم استفاده کنید. این گونه خواهد بود که دانش آموزان محیط گرم و دل نشینی را تجربه خواهند کرد.

به عبارتی بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کلاس بچه های خردسال میتواند رنگ های اصلی چون؛ زرد، آبی و قرمز باشد. حال آن که بهتر است مراقب باشید استفاده از رنگ های خیلی شدید و درخشان میتواند آنها را بسیار پر انرژی و محرک سازد.

✔ اتخاذ رنگ مناسب برای کلاس درس دانش آموزان بزرگتر؛

بهترین رنگ انتخابی برای کلاس درس دانش آموزان بزرگ تر (یعنی نه الی ده سال) رنگ های آبی و سبز میباشد. ولیکن رنگ های قرمز و نارنجی نیز برای این رنج سنی بهتر است. به عنوان نمونه؛ شما میتوانید دیوارهای کلاس درس را نارنجی و یا لیمویی کنید و از رنگ های سبز، آبی و یا قرمز در این میانه ها بهره گیرید.

به منظور رنگ آمیزی کلاس درس دانش آموزان یازده الی دوازده ساله توصیه میکنیم به جای رنگ های سرد از رنگ هایی گرم بهره گیرید. این رده ی سنی رنگ سبز را بیشتر از رنگ قرمز ترجیح میدهند. به عنوان نمونه میتوانید دیوار کلاس را سبز کرده و درون آن از رگه های نارنجی استفاده کنید.

✔ اتخاذ رنگ مناسب برای کلاس درس نوجوانان؛

نوجوانان در این سن هنوز هم به رنگ سبز از خود علاقه نشان میدهند ولیکن غالباً در این سن فریفته رنگ آبی هستند و نارنجی را هم دوست دارند. از سویی به علّت آنکه رنگ آبی روشن و سبز بر روی تمرکز نمودن تأثیر مستقیمی را بر جای میگذارد، شما میتوانید دیوارها را به یکی از این دو رنگ آغشته کنید.

و بهتر است بدانید؛ به منظور رنگ آمیزی کلاس درس پایه های آخر چون کلاس یازدهم، کلاس دوازدهم توصیه میکنیم از رنگ های ملایم تری بهره گیرید. توجه داشته باشید که در این سن داشتن تمرکز حرف نخست را میزند. بنابراین شما بهتر است جهت رنگ آمیزی کلاس های این مقطع تحصیلی از رنگ هایی چون؛ بژ، زرد کمرنگ، آبی و… بهره گیرید.

از سویی دیگر نیاز نیست که تمامی دیوارهای کلاس را به یک رنگ درآورید. برای نمونه شما میتوانید برای رنگ آمیزی دیوارهای جلویی که مرکز دید دانش آموزان میباشند از رنگ هایی چون سبز جنگلی استفاده کنید و دیوارهای جانبی را به رنگ زرد ملایم درآورید.

✔ اتخاذ رنگ در قسمت های گوناگون مدرسه؛

رنگ در مدرسه، وسیله ای بسیار حائز اهمیت به منظور حس و هویت است. رنگ آمیزی دیگر قسم های مدرسه چون؛ سالن های علمی، سالهای هنر و… با رنگ های مستقل و جدای از هم میتواند این حس را به دانش آموزان القاء کند که مدرسه یک جامعه ای کامل است.

پیشنهاد دیگر ما به شما دوستان رنگ آمیزی دفتر مدیر مدرسه و ناظم با رنگ های ملایم و ظریف است. چرا که این رنگ ها منجر به کاهش حس استرس و اضطراب در بطن دانش آموزان خواهد شد.

توجه داشته باشید که رنگ سبز روشن برای کتاب خانه میتواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. چرا که این رنگ موجب افزایش تمرکز آنها در مطالعه خواهد شد.

به منظور رنگ آمیزی راهروی مدرسه میبایست به سراغ رنگ های تحرک آور تر و روشن تر رهسپار شویم. چرا که این رنگ ها میتواند موجب تحریک دانش آموزان گردد و آنها را به حرکت درآورد.

در نهایت بهتر است چنین بیان داریم که، علاقه هر گروه سنی از دانش آموزان را نیز میبایست تحت عنوان یکی از حائز اهمیت ترین عوامل در اتخاذ رنگ کلاس و مکان های آموزشی مورد نظر خود قرار داد. از این جهت توصیه میکنیم با توجه به علاقه و سلیقه ی دانش آموزان با اکتفاء بدان مقطع تحصیلی که در آن قرار دارند، پیش روید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *