انواع قفل های ساختمانی

انواع قفل های ساختمانی و جنس ان ها

1.قفل دستگیره

قفل دستگیره رایج ترین نوع قفل درب نصب شده بر روی درهای داخلی است. قفل دستگیره به دلیل محدود بودن امنیت، برای استفاده خارجی ایده آل نیست. اما این قفل ها را می توان در درب های بیرونی نصب کرد تا هنگام استفاده از قفل های محکم، امنیت بیشتری را ایجاد کند. قفل های دستگیره ای برای درب دارای مکانیسم قفل در دستگیره هستند. این قفل ها بسته به امکان قفل شدن درب از داخل یا خارج دارای دو دستگیره در دو طرف درب هستند.

2.قفل های Mortise

قفل های مورتیز از جمله قفل های قدرتمند هستند و به طور گسترده برای درهای تجاری، درهای شیشه ای ورودی و درهای آپارتمان استفاده می شوند. قفل قفسه ای عموماً شامل سخت افزار پیچیده ای است که در درب نصب شده و توسط یک پیچ ثابت در محل خود نگه داشته می شود و از یک بادامک برای فعال کردن سخت افزار قفل استفاده می کند. در انواع مختلفی از قفل های سیلندر چند سوراخ وجود دارد، از جمله سه قفل مورب اهرمی و پنج قفل دریچه اهرمی. تعداد اهرم های موجود در قفل مورتیس نشان می دهد که درب چند نقطه در قاب قفل می شود. هرچه اهرم های بیشتری داشته باشد، امنیت بیشتری نیز خواهد داشت.

قفل باز کن سیار اصفهان اماده انجام کلیه خدمات باز کردن قفل در تمامی ساعات شبانه روز.کافی است با ما تماس بگیرید.

3.قفل Deadbolt

بدون تردید یکی از محبوب ترین نوع قفل درها است و به طور گسترده ای برای املاک مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. آن ها با چرخاندن یک دستگیره یا کلید بدون استفاده از فنر باز می شوند. که دارای یک مکانیزم قفل منحصر به فرد است و با ایجاد یک سیستم قفل ایمن که ورود سارق را به در ورودی تقریبا غیرممکن می کند، خطر ورود اجباری را کاهش می دهد.

4.قفل های الکترونیکی و هوشمند

قفل های الکترونیکی برای قفل و باز کردن قفل نیازی به کلید ندارند. در عوض، آن ها دارای صفحه کلید یا سیستم کارت هستند که در آن می توانید از کد یا کلید خاصی استفاده کنید. این قفل های بدون کلید در اتاق ها و دفاتر هتل رایج است و استفاده از آن ها برای ساختمان های آپارتمانی و املاک مسکونی رو به افزایش است. قفل های الکترونیکی می توانند تعداد دفعات استفاده از آن ها را پیگیری کنند و حتی می توانند یک ورودی با ذکر زمان ورود و خروج به یک اتاق یا ملک ایجاد کنند. اگر افراد مختلف از کارت های کلید مختلف استفاده می کنند، همچنین می تواند ثبت کند که چه کسی به قفل دسترسی داشته است، و پیدا کردن افرادی که در یک زمان خاص به این ملک دسترسی داشته اند آسان تر می شود. این می تواند به حفظ شیوه های امنیتی بهتر کمک کند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک مفید خواهد بود.

  1. قفل های استوانه ای

این نوع قفل معمولی را می توان با سخت افزار دستگیره یا اهرم یافت. مجموعه های ورودی قفل های استوانه ای معمولاً با استفاده از یک دکمه از داخل قفل شده و با یک کلید از بیرون درب باز می شوند. متأسفانه، این نوع قفل را می توان به راحتی با استفاده از تکنیک های معمولی چیدن و برخورد سارق باز کرد. برای افزایش امنیت آسان، صاحبان مشاغل اغلب انتخاب می کنند که یک قفل محکم کلید دار را اضافه کنند.

  1. قفل های دو سیلندر

قفل های دو سیلندر برای باز کردن قفل از دو طرف درب به کلید نیاز دارند. این امر باعث می شود که دزد نتواند با شکستن پنجره و باز کردن قفل درب با مکانیزم چرخاندن انگشت وارد شود. از آن جا که این نوع قفل می تواند در صورت وقوع آتش سوزی خطری ایجاد کند، وقتی افراد در خانه یا محل کار هستند، همیشه باید قفل درب را باز نگه داشت.

7.قفل های الکترومغناطیسی

این نوع قفل به طور گسترده ای در برنامه های تجاری استفاده می شود. قفل های الکترومغناطیسی با محکم نگه داشتن درب به قاب با استفاده از آهن ربا و یک صفحه آرماتور دارای بار الکتریکی کار می کنند. از آن ها می توان برای قفل کردن درهای شیشه ای بیرونی، درهای تاب دار، خروجی های اضطراری، درهای اتوماتیک و درهای خروجی با تاخیر استفاده کرد .

انواع قفل های ساختمانی را میتوانید در فروشگاه های مربوطه مشاهده کنید که البته بسیار متنوع و زیاد است و در این مقاله فقط به چند مورد از انها اشاره کردیم.

جنس و مواد استفاده شده قفل های ساختمانی

قفل های کلیدی پنج صندلی استاندارد از فلزات قوی مختلف ساخته شده اند. مکانیسم های داخلی قفل ها عموماً از برنج یا روی ریخته گری ساخته شده است. بادامک که زبانی است که از قفل بیرون می زند تا محکم شود، معمولاً از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. بدنه بیرونی قفل ممکن است از برنج، کروم، فولاد، نیکل یا هر فلز یا آلیاژ بادوام دیگری ساخته شود.

فرایند تولید

قفل ها دارای درجه های مختلف هستند، از امنیت کم تا امنیت بالا. یک قفل کم امنیت معمولاً از مواد ارزان تر ساخته می شود و قطعات آن را می توان به صورت انبوه تولید کرد. شرکتی که قفل های کم امنیت تولید می کند ممکن است دو یا سه مدل موجود داشته باشد و قطعات مورد نیاز برای سفارشی سازی آن ها را در انبار نگهداری کند.

مواد قفل درب چیست؟

-عناصر اصلی اضافه شده آلیاژ روی عبارتند از آلومینیوم، مس، منیزیم و … آلیاژ را می توان با توجه به تکنولوژی پردازش به تغییر شکل و ریخته گری تقسیم کرد. سیالیت و مقاومت در برابر خوردگی آلیاژ روی ریخته گری بهتر است. آلیاژهای روی ریخته گری معمولاً برای پانل ها و دسته های قفل درب استفاده می شود. آلیاژهای روی با نام تجاری مشعل از مواد ملی بدون بازرسی با کیفیت هستند.

– تمام صفحات الکترولیتی وارداتی دارای مزایای مقاومت قوی در برابر اثر انگشت و مقاومت در برابر زنگ زدگی هستند، اما هزینه آن نسبتاً زیاد است.

-برنج، معمولاً بر اساس محتوای مس طبقه بندی می شود، میله H59-1گزینه بسیار مناسب برای تولید هسته قفل است و صفحه مس H62 با محتوای مس بیشتر برای تولید کلید استفاده می شود.

-مس سفید، خواص مکانیکی و خواص فیزیکی فوق العاده خوبی را دارا است، و در عین حال دارای مزایای شکل پذیری قوی، رنگ زیبا، مقاومت در برابر خوردگی است. عنصر اصلی افزوده شده مس سفید نیکل است و قاشق های اصلی مانند قاشق های زاویه دار درجه بالا و مهره های دو ردیف معمولاً از مس سفید ساخته می شود.

قفل باز کن اصفهان به عنوان بزرگترین شرکت قفل بازکنی سیار در اصفهان با داشتن نیروهای بسیار مجرب و زیاد در سراسر شهر اصفهان اماده انام کلیه خدمات میباشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *