طرز اجرای پتینه

 

طرز اجرای پتینه

کار با پتینه یک هنر است.

پتینه یک پدیده طبیعی است که اکنون می توانیم با استفاده از مواد شیمیایی برای تسریع اکسیداسیون فلز به آن دست پیدا کنیم.

در صورت نیاز به پتینه کار در اصفهان و یا نقاش ساختمان اصفهان کلیک کنید.

مراحل طراحی با پتینه:

  1. پایه مناسب را انتخاب کنید

بررسی کنید که از بستر درست استفاده می کنید.

پتینه ها بیشتر با فلزات و تا حدی با چوب سروکار دارند، اما در درجه اول برای ایجاد یک روکش آنتیک روی فلز استفاده می شود. با سازنده مشورت کنید تا ببینید پتینه ای که تولید می کنند روی چه بسترهای پایه ای می تواند اعمال شود. همچنین، مطمئن شوید که فلز شما در معرض اکسید، روغن و باقی مانده است. در غیر این صورت، ماده شیمیایی پتینه با آن واکنش نشان نمی دهد. لطفاً به خاطر داشته باشید که پتینه را نمی توان مستقیماً روی MDF یا سایر بسترهای پایه اعمال کرد. قبل از استفاده از ماده شیمیایی پتینه باید با فلز مایع پوشانده شوند.

 

  1. رنگ های پتینه

پتینه های مختلف رنگ های متفاوتی را می دهند.

بنابراین رنگ پتینه مناسب را انتخاب کنید. رنگ های سبز، زنگ زده، مشکی و قهوه ای رایج ترین رنگ های پتینه در دسترس هستند.

 

  1. ابزارهای مختلف

آیا آن را با یک غلتک، یک اسفنج، یک برس رنگ، بطری اسپری یا یک تفنگ اسپری اعمال می کنید؟ هر یک از این ابزارها بر نتیجه ظاهر شدن پتینه شما تأثیر می گذارد. توصیه ما این است که با ابزارهای مختلف در نواحی جداگانه آزمایش کنید تا ببینید که پتینه هنگام کار با هر یک از آنها چگونه به نظر می رسد.

 

  1. پتینه را بمالید

جذابیت پتینه با ایجاد تدریجی ظاهر می شود.

شما می توانید رنگ، الگو و استایل را ببینید که با لایه بندی شکل می گیرد و این مزیت های زیادی را به همراه دارد. در نتیجه، کنترل  شما کمی بیشتر از حد معمول است.

 

  1. اجازه دهید تا کاملاً خشک شود

هنگامی که پتینه را روکش کردید و سایه و ظاهر مناسب را به دست آوردید، بسیار مهم است که اجازه دهید برای مدت زمان مناسب خشک شود. زمان خشک شدن 24 تا 48 ساعت معمولاً ترجیح داده می شود. اگر وقت ندارید، بگذارید حداقل 8 ساعت خشک شود که تقریباً یک شب است.

 

  1. برای اطمینان از طول عمر، یک پوشش محافظ اضافه کنید

پس از سفت شدن، یک پوشش محافظ بمالید. این بسیار مهم است زیرا سطح را از واکنش با محیط باز می دارد و تضمین می کند که اکسیداسیون بیشتری رخ نمی دهد. انواع مختلفی از تاپ کت ها در بازار موجود است. روکش خود را با توجه به پایه ای که با آن کار می کنید انتخاب کنید.

 

بهترین پتینه ساختمان اصفهان

چرا پتینه؟

پتینه تکنیکی است که برای ایجاد سطوح با ظاهر آنتیک با الگوی انتزاعی و غیرقابل تکرار ، این یک روش برای ایجاد بافت ها و سطوح منحصر به فرد است. در نتیجه، به طور گسترده در ایجاد فضای داخلی، خارجی و سطوح مبلمان سفارشی استفاده می شود.

 

اثر پایه پتینه

یک پتینه ساده می تواند ظاهر پیری را ایجاد کند، به خصوص در اطراف لبه های دیوارها و مکان هایی که دیوارها به پنجره ها، قرنیزها و سایر تزئینات برخورد می کنند. برای این کار از رنگ روشن به عنوان پوشش پایه برای دیوارها استفاده می شود. پس از خشک شدن، از رنگ تینری روی آن استفاده میشود، روی آن با پارچه مالیده میشود، سپس بهسرعت قبل از خشک شدن لایه رویی، مالش میشود. نکته کلیدی برای یک پتینه خوب این است که هر بار در نواحی کوچک کار کنید تا ظاهری ثابت داشته باشید و از خشک شدن رنگ قبل از مالش آن جلوگیری کنید.

 

پتینه مسی

پتینه مسی اساساً لایههایی از فیروزه، آبی و سبز است که روی رنگ پایهای مسی یا برنزی استفاده شده است. هنگامی که پوشش پایه خشک شد، یک اسفنج که به رنگ آبی یا فیروزه ای آغشته شده به صورت ضربه ای روی پوشش پایه بزنید که در نهایت ظاهر پتینه را ایجاد می کند. استفاده از چندین رنگ مختلف فیروزه ای و حتی کمی طلایی متالیک باعث می شود پرداخت واقعی تر شود. برای ظاهر طبیعی تر از یک برس خشک و سفت برای نرم کردن رنگ تازه استفاده می شود.

نقاش اصفهان

عجایب لعاب

لعاب بدون توجه به تکنیکی که استفاده کردهاید، لایههایی  را به پوشش پتینه اضافه میکند.

همچنین زمان کارکرد رنگ را افزایش می دهد، بنابراین نگرانی زیادی برای خشک شدن لایه رویی رنگ قبل از اینکه آن را با پارچه یا قلم مو نرم کنید وجود ندارد. از همان نوع لعاب به عنوان رنگ استفاده کنید. به عنوان مثال، لعاب لاتکس استفاده کنید،  قبل از اینکه روی دیوار بمالید، مقداری از رنگ و لعاب را با هم مخلوط کنید. نسبت ها به میزان شفافیت شما بستگی دارد. مانند هر تکنیک تکمیل مصنوعی، ابتدا آزمایش ترکیب رنگ و لعاب خود بر روی یک تکه مقوا به شما کمک می کند تا قبل از ایجاد دیوارهای شاهکار خود ظاهری را که دوست دارید ایجاد کنید.

 

قبل از اینکه مستقیماً به اجرای پتینه بپردازید، چند مورد ضروری وجود دارد که به آنها نیاز خواهید داشت:

1 عدد قلم مو بزرگ

1 x برس رنگ کوچک

1 عدد اسفنج

1 x سطل

1 عدد ماسک

1 عدد عینک

1 عدد رول نوار

1 عدد غلتک و سینی

روش کار

مرحله 1.  دیوار یا سطحی را که می خواهید روی آن اثر پتینه مسی ایجاد کنید، با اسکراب تمیز کنید.

مرحله 2. مناطقی را که نمی خواهید جلوه رنگ ادامه پیدا کند، را استفاده از پلاستیک پوشش دهید.

مرحله 3. قبل از اینکه رنگ را باز کنید مطمئن شوید که اتاق به خوبی تهویه می شود و هوای تازه زیادی از آن عبور می کند.

مرحله 4. رنگ  مسی را باز کنید ،کاملاً هم بزنید زیرا مس ته نشین می شود.

مرحله 5. لایه اول را یک غلتک رنگ بزنید تا پوشش خوب و یکنواختی داشته باشید. زمان بگذارید تا خشک شود.

غلطک های رنگ برای ایجاد پوشش یکنواخت روی دیوارهای شما بهترین هستند.

قبل از رفتن به مرحله بعدی مطمئن شوید که کل سطح پوشیده شده است.

مرحله 6. در مرحله بعد، لایه دوم رنگ را با استفاده از یک قلم مو مثل حرکات جارو بکشید.

اجازه دهید حداقل 2 ساعت خشک شود.

مرحله 7. محلول پتینه مس را در یک سطل بریزید . اما، حتما دستکش بپوشید!

مرحله 8. با پوشیدن دستکش، پتینه را با استفاده از اسفنج روی رنگ پایه بزنید ،در مناطق کوچک اعمال کنید و مطمئن شوید که تمام دیوار را نپوشانید .

محلول پتینه مس را در قسمت های کوچک بمالید و به تدریج آن را بسازید.

بنابراین، آن را بگذارید تا خشک شود و اثر پتینه مسی در چند روز آینده ظاهر می شود. و، همین ! یک دیوار نقاشی شده با اثر پتینه

مسی فوق العاده!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *