تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغن

تفاوت رنگ اکریلیک و رنگ روغن:

رنگ اکریلیک در مقابل رنگ روغن

آیا در مورد نقاشی خانه جدید خود هیجان زده اید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ کیفیت رنگ تفاوت زیادی در ظاهر فضای داخلی ایجاد می کند و باید عاقلانه انتخاب شود.

سه نوع رنگ اصلی روغن، لاتکس و اکریلیک هستند که در بازار موجود است. از بین این سه، شما باید تصمیم بگیرید که با توجه به ویژگی هایی که ارائه می دهند، کدام برای شما بهترین است. در حالی که رنگ های اکریلیک روی همه سطوح استفاده شود، رنگ روغنی ممکن است درخشندگی بیشتری داشته باشد. اینها یک پوشش عالی برای کار در فضای داخلی هستند، و هر دو مزایا و معایب خود را دارند. اگر تفاوت بین این دو را درک کنید، می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند و می توانید کیفیت رنگ مناسب را برای خانه خود انتخاب کنید.

 

رنگ روغن در مقابل رنگ اکریلیک

صحبت در مورد رنگ روغن، کاملاً قابل توضیح است. این رنگها بر پایه روغن هستند و بنابراین درخشندگی بسیار خوبی دارند. در عین حال، آنها سمی هستند و بنابراین باید در کار با آنها احتیاط کرد. یکی از بهترین ویژگی های این رنگ ها این است که در صورت رنگ آمیزی یک منطقه بزرگ، بهتر ترکیب می شوند و از این رو برای پوشش دیوار های بزرگتر ترجیح داده می شوند.

پاک کردن آنها سخت است و ماندگاری بیشتری دارند. اگر روی چیزی ریخته یا پخش شود ممکن است پاک کردن آن سخت و زمان بر باشد.

رنگ های روغنی را با دقت انتخاب کنید زیرا بوی قوی از خود متصاعد می کنند. بنابراین هنگام استفاده از رنگ ها، پنجره های باز کنید بوی زیاد می توانند تجمع یافته و خطرناک باشد. آنها معمولا در قوطی های بزرگ با گالن های رنگ عرضه می شوند.

اگر به دنبال نقاش ساختمان اصفهان با تجربه بالا هستید کیلیک کنید و از بهترین نقاش با بهترین هزینه برخوردار شوید.

رنگ آکریلیک

این رنگ از جمله محبوب ترین رنگ هایی هستند که برای اهداف داخلی استفاده می شوند. آنها ظاهری عالی به فضا می دهند. هنگام تمیز کردن آنها بسیار ساده تر از رنگ روغن هستند. همچنین، آنها خیلی سریع خشک می شوند، بنابراین کمی سفت هستند.

به همین دلیل ممکن است کار روی مناطق بزرگ دشوار باشد و به همین دلیل اکریلیک برای فضاهای وسیعی ترجیح داده نمی شود.

همچنین رنگ های اکریلیک به خوبی با هم ترکیب نمی شود و خیلی سریع خشک می شود. ترفند این است که در حین استفاده از این رنگ ها آب را در یک سطل  کنار دستتان قرار دهید، همچنین می توانید برای ترکیب بهتر، آب را روی دیوار بپاشید. می توانید از رنگ های اکریلیک پایه آب نیز استفاده کنید زیرا به خوبی با آب مخلوط می شوند. رزین اکریلیک رنگهایی با پایه شیمیایی هستند که خاصیت ارتجاعی زیادی دارند، اگر دما گرم باشد، منبسط می شوند و در دمای سرد منقبض می شوند. بنابراین کاربرد آنها بر همین اساس است. این رنگ همچنین به کاهش پوسته پوسته شدن و ترک خوردگی تا حد زیادی کمک می کند و آنها را برای استفاده بادوام تر می کند.

 

رنگهای اکریلیک در برابر گرما و شرایط آب و هوایی شدید مقاومتر هستند و هم برای فضای داخلی و هم برای نمای بیرونی خانه یا هر فضای بیرونی انتخابی ارجح هستند.

انتخاب رنگ های با کیفیت قبل از رنگ آمیزی خانه شما یک تصمیم مهم است.

 

رنگ روغن بهتر است یا اکریلیک:

رنگهای پایه روغنی درخشندگی زیبا و ظاهری شبیه شیشه میدهند و از آنجایی که میتوانید دیوارهای را سمباده بزنید، رنگسازی شگفتانگیزی خواهید داشت.

وقتی رنگ روغن کهنه می شود می تواند به همان اندازه که خوب بود بد به نظر برسد. می تواند به رنگ زرد زشت تبدیل شود. رنگ با گذشت سالها خشک و شکننده می شود. آنقدر شکافها ظاهر میشوند که فکر میکنید زلزله رخ داده است.

رنگ های اکریلیک ممکن است زیبایی یکسانی نداشته باشند، اما این به این معنی نیست که زیبا نیستند. آنها به سرعت خشک می شوند، بوی عجیبی ندارند، مضر نیستند و می توانند مدت طولانی تری دوام بیاورند.

رنگ اکریلیک اساساً هر چیزی است که رنگ روغنی نیست.

 

نحوه رنگ آمیزی اکریلیک روی رنگ روغنی:

اتاق را برای نقاشی آماده کنید

هر رنگ بر پایه روغن پوست کنده را خراش دهید

قسمت های خراشیده شده را به آرامی سنباده بزنید

هر گونه آسیب دیوار را تعمیر کنید

دیوار را تمیز کنید

با 2 لایه رنگ اکریلیک رنگ کنید

 

چرا انتخاب رنگ مناسب مهم است

همه رنگ ها یکسان تولید نمی شوند. رنگ های پایه آب (که لاتکس نیز نامیده می شود)، رنگ های روغنی و اکریلیک همگی از مواد مختلفی ساخته شده اند. این مواد در سطوح مختلف و در شرایط مختلف واکنش متفاوتی دارند.

بنابراین، مهم است که رنگ خود را بشناسید تا مطمئن شوید که بهترین نتیجه را دریافت می کنید.

نقاش ساختمان اصفهان خود را به ما بسپارید.

قبل انتخاب رنگ

قبل از انتخاب رنگ، مهم است که بدانید چه نوع رنگی روی دیوارها وجود دارد. دلیلش این است که شما نمی خواهید یک نوع رنگ را روی رنگ دیگر بزنید. ترکیبات موجود در رنگ های مختلف می تواند باعث عدم چسبندگی آنها شود. بنابراین، اگر روغن را روی لاتکس قرار دهید، رنگ پوست کنده میشود و کار رنگ آمیزی را باید دوباره انجام دهید.

به راحتی می توان فهمید که چه نوع رنگی دارید. فقط یک گلوله پنبه را با الکل دناتوره شده یا براق کننده رنگ بمالید و آن را روی یک ناحیه کوچک بمالید. اگر رنگ جدا شود، لاتکس است. اگر نه، روغن است.

برای استفاده از رنگی متفاوت از رنگ روی دیوارها، محل مورد نظر را با سنباده، تمیز و آستر کنید.

 

نکات بیشتر برای انتخاب رنگ مناسب

تزئینات یا درهای کابینت به رنگی نیاز دارند که بتواند استفاده زیاد را تحمل کند. به طور کلی، لاتکس بر پایه روغن یا براق بهترین انتخاب در اینجا است.

در مورد براق بودن، رنگهای براق، نیمه براق راحتتر تمیز میشوند، اما هر برآمدگی روی دیوار را نشان میدهند. یک قانون سرانگشتی خوب ،مناطق کم تردد کم رنگ اکریلیک را انتخاب کنید اما برای مکان های پرتردد مانند آشپزخانه رنگ روغن انتخاب کنید.

 

چه زمانی رنگ مبتنی بر آب را انتخاب کنید

رنگ های مبتنی بر آب یا لاتکس بیشترین استفاده را دارند. آنها همچنین آگاهانه ترین گزینه برای محیط زیست هستند. این نوع رنگ برای پروژه های نقاشی عمومی مانند در، دیوار و سقف مناسب است.

 

چه زمانی رنگ اکریلیک را انتخاب کنید

رنگ اکریلیک مانند رنگ لاتکس از رزین اکریلیک ساخته شده است. تفاوت این است که در حالی که لاتکس بر پایه آب است، اکریلیک بر پایه شیمیایی است. مواد شیمیایی به رنگ اجازه می دهد تا با آب و هوا و دما منبسط و منقبض شود .

 

زمان انتخاب رنگ روغنی

رنگ های روغنی پوشش سخت تر و ماندگارتری نسبت به رنگ های لاتکس ایجاد می کنند. از این ها برای هر سطحی که می خواهید روکش بادوام و ماندگاری طولانی داشته باشد،استفاده کنید.

چه در حال رنگ آمیزی دیوارها، درها یا کابینت ها باشید، انتخاب رنگ مناسب می تواند در وقت و هزینه شما صرفه جویی کند.

تعیین رنگ مناسب برای استفاده برای فضای داخلی خود بین روغن و اکریلیک می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. صرف نظر از اینکه شما یک نقاش باتجربه هستید یا فقط یک مبتدی، تصمیم در مورد انتخاب رنگ مناسب برای استفاده در نقاشی داخلی بسیار مهم است. رنگ روغن و اکریلیک بیشترین استفاده را دارند.

رنگ روغنی رنگی است که از ذرات رنگدانه یک روغن خشک کننده که معمولاً به عنوان روغن بذر کتان شناخته می شود، تشکیل شده است. ویسکوزیته رنگ روغن را می توان با افزودن حلال هایی مانند وایت اسپریت دستکاری کرد.

از طرف دیگر رنگ اکریلیک حاوی رنگدانه امولسیون پلیمری اکریلیک است. می توان آن را با آب رقیق کرد اگرچه پس از خشک شدن می تواند در برابر آب مقاوم شود.

 

برای درک کامل تفاوت بین دو نوع رنگ و تعیین اینکه کدام رنگ برای نقاشی داخلی مناسب است، باید جوانب مثبت و منفی هر کدام را بررسی کنیم.

رنگ آکریلیک

مزایای رنگ اکریلیک

برای هر سطحی که می خواهید می توانید از رنگ اکریلیک استفاده کنید. این باعث می شود آن را به یک انتخاب عالی برای آزمایش تبدیل کند. می توانید آن را روی کاغذ، تخته بوم یا کارت و هر چیزی نقاشی کنید. در صورتی که سریع کار کنید رنگ مناسبی است. برس هایی که استفاده می کنید باید در کمتر از 10 دقیقه تمیز شوند وگرنه خشک می شوند.

اکریلیک به سرعت محو نمی شود. رنگی که از خود به جا می گذارد می تواند تا 200 سال یکسان به نظر برسد. رنگدانه پلیمری اکریلیک مانند رنگ های روغنی با گذشت زمان زرد نمی شود.

اگر عاشق ایجاد نقاشی های ضخیم با استفاده از پالت هستید، بسیار انعطاف پذیر و عالی است. می توانید رنگ آمیزی ضخیم انجام دهید در حالی که هنوز اجازه دهید رنگ به خوبی خشک شود. در مورد روغن، سطوح بیرونی می توانند خشک شوند در حالی که سطح داخلی مرطوب بماند.

اکریلیک غیر بو و غیر سمی است. اگر قصد دارید در یک فضای بسته که تهویه مناسبی وجود ندارد کار کنید، جایگزین عالی است.

اکریلیک ارزانتر از روغن است. اگر بودجه کمی دارید، می توانید اکریلیک را انتخاب کنید.

 

معایب رنگ اکریلیک

 

خیلی زود خشک می شود. این به شما فرصتی برای ایجاد تغییرات در مواقع اضطراری نمی دهد. در صورت تاخیر جزئی، رنگ دیگر نمی تواند جابجا شود. علاوه بر این، زمان خشک شدن سریع، دستیابی به یک ترکیب صاف را دشوار می کند. در صورتی که روی یک سطح داخلی بزرگ کار می کنید دشوار است. برای افزایش زمان خشک شدن، می توانید ماده ای مانند براق کننده، ژل نرم یا کندکننده اضافه کنید.

 

اگر چه اکریلیک رنگ را برای مدت طولانی حفظ می کند، اما پس از خشک شدن مستعد تغییر رنگ است.

آنها می توانند در محیط های بسیار سرد ترک بخورند.

 

رنگ بر پایه روغن

مزایای رنگ روغن

این رنگ به شما زمان کار طولانی تری می دهد.

می توانید امروز نقاشی کنید، سپس یک روز بعد برگردید و درست از همان جایی که توقف کرده اید ادامه دهید. رنگ در مقایسه با اکریلیک برای مدت طولانی انعطاف پذیر و مرطوب باقی می ماند.

علاوه بر این، زمان خشک شدن طولانی فوق العاده است زیرا به شما امکان می دهد پس از خشک شدن رنگ، لعاب های نازکی را برای بهبود درخشندگی سطح خود اضافه کنید.

برای ترکیب رنگ ها ایده آل است. با توجه به کندی زمان خشک شدن، رنگ برای دستیابی به ترکیبات صاف مناسب است.

رنگ های روغنی با وجود اینکه تغییر رنگ می دهند، به سرعت رنگ خود را تغییر نمی دهند.

مناطقی که کدر به نظر می رسند اغلب به دلیل روغن بسیار کم ایجاد می شوند.

میتوانید سطحی را بدون ایجاد مزاحمت برای لایه زیرین به شرط خشک بودن مجدد رنگ کنید.

رنگهای روغنی دارای رنگدانه بالاتری هستند و در نتیجه رنگهای غنیتر و زندهتر را ارائه میدهند.

مخلوط کردن رنگ روغن راحت تر از اکریلیک است. این به دلیل زمان خشک شدن سریع رنگ های اکریلیک است.

 

معایب رنگ روغن

بوی قوی به این معنی است که شما باید در یک منطقه با تهویه مناسب کار کنید.

آنها بسته به رنگ روغن استفاده شده دارای رنگ زرد کمی هستند.

اگر میخواهید لبهای واضح ایجاد کنید، باید منتظر بمانید تا خشک شود، در غیر این صورت ضربه قلممو مخلوط میشود و با رنگ زیر آن تداخل پیدا میکند.

اگر نقاش کند، ویا محتاطی هستید، پس رنگ روغن برای شما ایده آل خواهد بود. با این حال، به دلیل بوی شدید، باید تمام درها و پنجره ها را برای تهویه باز کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *