معایب جوشکاری ارگون

معایب جوشکاری ارگون

جوشکاری آرگون
اگرچه گزینه های مختلفی در مورد گازهای محافظ وجود دارد، آرگون اغلب به عنوان یکی از پرکاربردترین ها برای جوش های GMAW و GTAW مطرح می شود.

در طول فرآیند جوشکاری، فلزات در معرض دمایی قرار می گیرند که اغلب بیش از 5000 درجه فارنهایت است. آرگون غیر سمی و غیر قابل اشتعال است، به این معنی که می تواند آن دما را تحمل کند. آرگون خالص برای جوشکاری آلیاژهای آلومینیوم و منیزیم با فرآیند GMAW استفاده می شود،

جوشکار سیار اصفهان اماده انجام کلیه خدمات جوشکاری اصفهان میباشد.کلیک کنید و با ما تماس بگیرید.

ترکیبات آرگون

چند نوع گاز و مخلوط آرگون وجود دارد که توسط جوشکارها در طول فرآیندهای جوشکاری محافظ استفاده می شود.

متداول ترین استاندارد مورد استفاده برای GTAW آرگون خالص 99.996 درصد است که یکی از کارآمدترین سطوحی است که جوشکاران می توانند از آن استفاده کنند.

گاهی اوقات، یک جوشکار ترکیبی از ۷۵٪ آرگون و ۲۵٪ دی اکسید کربن را برای پروژه های GMAW انتخاب می کند. از آنجایی که دی اکسید کربن می تواند باعث اکسیداسیون در اطراف الکترود تنگستن شود، از ترکیب برای GTAW اجتناب می شود.

با این حال، با جوشهای GMAW، ترکیب آرگون با دیاکسید کربن میتواند به تولید حوضچه جوش داغتر و همچنین نفوذ عمیقتر جوش کمک کند.

گاهی اوقات، مخلوطی از 75 درصد آرگون و 25 درصد هلیوم در هر دو جوش GMAW و GTAW استفاده می شود، اما آنقدر رایج نیست و معمولاً فقط در محیط های صنعتی استفاده می شود.

آیا آرگون یک ماده منفجره است؟

از آنجایی که واکنش پذیری بالایی ندارد، مستعد انفجار نیست. با این حال، اگر یک بطری آرگون تحت فشار را سوراخ کنید، ظرف ممکن است به دلیل آزاد شدن فشار منفجر شود.
بزرگترین نگرانی ایمنی در استفاده از آرگون،

اطمینان از تهویه مناسب است. از آنجایی که آرگون یک گاز قابل تنفس نیست، مانند دی اکسید کربن خفه کننده است. همیشه مطمئن شوید که اکسیژن یا تهویه کافی دارید

 

آرگون چقدر گران است؟

به اندازه کافی مقرون به صرفه است تا بتوان در مقیاس بزرگ از آن استفاده کرد. با این حال، دی اکسید کربن ارزان تر از آرگون است. به همین دلیل است که دو هسته شار محافظ دوگانه اغلب با 100٪ دی اکسید کربن استفاده می شود. آرگون برای اجرای FCAW ضروری نیست، اما ویژگی های قوس را بهبود می بخشد

چرا جوشکاران از آرگون استفاده می کنند؟

جوشکاران از آرگون استفاده می کنند زیرا معمولاً به عنوان یک عامل محافظ استفاده می شود. هنگامی که یک حرفه ای فرآیند جوشکاری را انجام می دهد، فلزات را در معرض دمای بالا قرار می دهد. اغلب، این دماها بیش از 5000 درجه است و می تواند بسیار گرم باشد.

خطرات آرگون چیست؟

هنگام استفاده از هر گاز، فقط توجه داشته باشید که چه اقدامات احتیاطی باید انجام شود و چه اقداماتی برای اطمینان از ایمن ترین استفاده از آن باید انجام شود. عمدتاً گاز آرگون نسبتاً ایمن است. این گاز غیر قابل اشتعال است و همچنین هیچ چیز سمی از خود ساطع نمی کند، به همین دلیل است که جوشکاران می توانند به طور مرتب از آن

استفاده کنند. این همچنین به این معنی است که گاز آرگون در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت، شعله یا جرقه نمی سوزد.

با وجود این، هنگام استفاده از این گاز اقدامات ایمنی لازم را انجام دهید. گاز آرگون عموماً در یک مخزن فشرده به جوشکاران داده می شود که فهرست اقدامات احتیاطی خاص خود را دارد. هنگام استفاده از این محصول باید به نکات ایمنی منظم مخزن فشرده سازی توجه کرد.
یکی از بزرگترین خطراتی که در هنگام استفاده از گاز آرگون ایجاد می کند، افزایش حضور آن در هوای اطراف فردی است که از آن استفاده می کند. گاز آرگون سی و هشت درصد چگالی تر از هوا است. این بدان معناست که هنگام استفاده از این گاز، جو اطراف ممکن است دارای مقدار بیشتری آرگون

نسبت به هوای مورد نیاز برای تنفس باشد.
به همین دلیل است که توصیه می شود از گاز در فضای باز یا در فضایی با تهویه کافی استفاده کنید. محدودیت هایی وجود دارد که مقدار زیادی آرگون را می توان در یک مخزن فشرده قرار داد. به طور کلی، مقدار موجود در یک مخزن به اندازه کافی برای استفاده ایمن است و منجر به وجود مقدار اضافی در جو اطراف نمی شود.

 

معایب جوشکاری آرگون

مزیت اصلی جوشکاری آرگون کنترل استثنایی آن بر قوس و حرارت ورودی است. در نتیجه این فرآیند جوشکاری حداکثر کیفیت اتصال را فراهم می کند. به علاوه، کنترل برتر آرگون امکان جوشکاری تمام فلزات را فراهم می کند.

از آنجایی که الکترود تنگستن در فرآیند جوشکاری غیر قابل مصرف است، جوشکاری بدون فلز پرکننده امکان پذیر است. همچنین نیازی به فلاکس نیست، یعنی بدون دود یا پاشش.

اما GTAW کامل نیست. آرگون کندترین فرآیند جوشکاری قوس الکتریکی و چالش برانگیزترین فرآیند جوشکاری است. جوشکاری آرگون نیازمند زمان و تلاش قابل توجهی برای یادگیری است و برخی حتی تسلط بر آن را تقریبا غیرممکن می دانند. این به راحتی چالش برانگیزترین فرآیند جوشکاری برای غلبه بر چهار فرآیند رایج مورد استفاده است،
علاوه بر این، تجهیزات مورد نیاز ج شکاری آرگون گران است.

معایب جوشکاری ارگون بیشتر به شرایط کار بر میگردد که هزینه زیادی را تحمیل میکند ولی در کیفیت جوشکاری میتوان از این جوش به عنوان بهترین جوش نام برد.

جوشکاری ارگون به مهارت زیادی از اپراتور نیاز دارد.

زمان جوش در مقایسه با سایر روش های جوشکاری به طور قابل توجهی طولانی تر است.

استفاده از قطبیت اشتباه می تواند به راحتی مهره جوش را آلوده کند.

در صورت عدم کنترل حرارت ورودی، استحکام کلی جوش کاهش می یابد. این نیز بر ریزساختار فلزات تأثیر منفی می گذارد.

بدون یک محیط کنترل شده، عمدتاً یک محیط عاری از باد، ممکن است حفظ جریان گاز ثابت روی ناحیه جوش دشوار باشد.

در مقایسه با سایر روش های جوشکاری،تجهیزات و گازهای بی اثر گران تر است.

جوشکار سیار اصفهان با بهترین قیمت.کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *