سنگ لاشتر اصفهان

سنگ لاشتر اصفهان

سنگ لاشتر یکی از سنگهای زیبا و خیره کننده ایرانی است این این سنگ مقاومت بالا و جذب پایینی دارد.

این سنگ مرمر خاکستری یا سیاه با نام سنگ لاشتر معروف است و بر اساس رنگ زمینه و تعداد رگه های سفید به انواع مختلف تقسیم بندی می شود.

سنگمرمر خاکستری لاشتر یکی از معروف ترین و پر فروش ترین سنگ های طبیعی جهان است .

برای خرید و استعلام قیمت سنگ لاشتر کلیک کنید مستقیما از کارخانه خرید کنید.

بزرگترین فروشگاه سنگ اصفهان با فروش بهترین سنگ لاشتر و با بهترین قیمت و همچنین ارسال به سراسر کشور و صادرات به کشورهای خارجی توانسته به عنوان بزرگترین فروشنده سنگ لاشتر شناخته شود.

کاربرد های سنگ لاشتر

این سنگ مرمر زیبا کاربرد های زیادی دارد

به عنوان مثال نوع برش خورده و صیقلی این سنگ در کف ساختمان ها به خصوص ساختمان های غیر مسکونی و عمومی مثل لابی هتل ها ، کافی شاپ ، سینما و….. استفاده می شود.

زیبایی طبیعی ، عمق طرح و نشانه های منحصر به فرد این سنگ آن را به انتخابی شیک و مجلل برای تبدیل آن به  میز و یا صفحه ی کابینت ها تبدیل کرده است.

سنگ باستانی ایران

سنگ مرمر خاکستری لاشتر یکی از سنگ های باستانی ایران است به همین دلیل بسیاری از بناهای تاریخی ایران از این نوع سنگ ساخته شده است.

از این سنگ برای ساخت مبلمان های سنگی ، پل ها ، ساختمان ها، سنگفرش مکان های عمومی و یا نمای ساختمان ها استفاده می شده و مقاومت این سنگ در طول سالیان متمادی در برابر گرما ،سرما و شرایط جوی نشان بر مستحکم بودن این سنگ است .

سنگ لاشتر یکی از سنگ های مرمریت ایران است.

این سنگ مرمر خیره کننده معمولا به دو صورت به بازار ارائه می شود،کوم سنگ و سنگ برش خورده

در بازار های جهانی این سنگ به مرمریت پیترا معروف است.

مقاومت لاشتر در برابر رطوبت

یکی از ویژگی های بارز این سنگ جذب کم و رطوبت است، به همین دلیل استفاده از این سنگ در مکان هایی که رطوبت و آب زیادی وجود دارد بسیار متداول است بنابراین استفاده از آن در سرویس های بهداشتی خیلی رایج است به خصوص سرویس های بهداشتی عمومی.

همچنین به علت مقاومت در برابر شرایط جوی و آب و هوا های مختلف ،استفاده از آن در نمای ساختمان ها نیز بسیار رایج است به عنوان مثال این این سنگ مرمر در ساخت میدان معروف نقش جهان اصفهان استفاده شده است .

ویژگی های فیزکی سنگ لاشتر

مشخصات فیزیکی این سنگ به شرح زیر است:

  • جذب کم آب و مقاوم در برار رطوبت
  • ضد لغزش
  • مقاومت بالا به خصوص نسبت به شرایط جوی
  • و در آخر ظاهر منحصر به فرد
  • سنگ لاشتر در ساخت و ساز

مهمترین کاربرد های سنگ لاشتر در ساخت ساز به شرح زیر است:

دیوارها

طبقه های ساختمان

آشپزخانه ها

حمام و سریس بهداشتی

پله و راه روها

کانترها

رستوران ها

هتل ها

لابی ها

کافی شاپ ها

و بسیاری از پروژه های لوکس دیگر

همان طور که قبلا گفتیم این سنگ به علت تیشه دار بودن ضد لغزش است به همین علت گزینه ی مناسبی برای کف سازی سنگفرش های معابر است.

استفاده از این سنگ در سنگفرش میدان آزادی نشان از مقاومت این سنگ در برابر محیط های پر تردد و شلوغ دارد.

همچنین اصطکاک خوب این سنگ آن را به گزینه ی مناسبی برای استفاده در کف پارکینگ ها تبدیل کرده است.

علاوه بر این رنگ تیره این سنگ نیز مزیت محسوب می شود زیرا آلودگی های ناشی از محیط های شلوغ یا تردد ماشین ها را نشان نمی دهد.

معادن سنگ لاشتر

معادن این سنگ با 3000 تن استخراج ماهانه و ذخیره حدود 360000 تن در سال در استان اصفهان و 35 کیلومتری جنوب اصفهان، منطقه لاشتر واقع شده .

در اصل نام گذاری این سنگ نیز به دلیل استخراج آن از منطقه ی لاشتر اصفهان است.

البته لاشتر خاکستری شباهت زیادی به سنگ ایتالیایی دارد.

محبوبیت این سنگ در جهان باعث شده کارخانه های سنگبری زیادی در جهان مثل چین ، ایتالیا و ترکیه این سنگ طبیعی را تولید کنند.

سنگ های مشابه مرمر لاشتر

مرمر سیاه نجف آباد و تیهو مرمر گلدن گلکسی، مرمر رز سیاه، مرمر سیاه سه بعدی و مرمر سیاه ماکو شباهت زیادی به مرمر لاشتر دارند اما غالبا ویژگی های این سنگ را ندارند.

قیمت سنگ لاشتر

قیمت این سنگ بر اساس رنگ سنگ، یکنواختی، ضخامت، ابعاد سنگ و برش دقیق سنگ محاسبه می شود.

همچنین کیفیت فرآوری از نظر ساب و رزین تاثیر زیادی در قیمت خواهد داشت.

بلوک مرمر خاکستری لاشتر

در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی فعال در از بلوک مرمر خاکستری لاشتر ایران به عنوان محصول اصلی خود برای تولید اسلب و کاشی استفاده می کنند. به دلیل محدودیت در استخراج  بلوک مرمر خاکستری پیترا یا لاشتر و به دلیل تقاضای زیاد برای این نوع بلوک سنگ مرمر در کنار صادرات عمده آن، بلوک های مرمر خاکستری پیترا اغلب با محدودیت استخراج

ابعاد سنگ مرمر خاکستری لاشتر

سنگ مرمر لاشتر در ابعاد طولی، کاشی و اسلب فرآوری می شود. استفاده از کاشی های مربع شکل در کف سالن های هتل ها و خانه های مجلل، کف و دیوار سرویس های بهداشتی بسیار رایج است.

اسلب های آن نیز برای فضاهایی مانند دیوار و کف لابی هتل ها و خانه های مجلل، میز و کانتر آشپزخانه و اتاق تلویزیون بسیار مناسب بوده و جلوه بصری بی نظیری را ایجاد می کند.

زیبایی، قیمت مناسب و تجمل فوقالعادهای که این سنگ ایجاد میکند، آن را به یکی از پرکاربردترین سنگها در بین مهندسان ساختمان و سازندگان بهویژه طراحان دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است. رنگ زیبا و خاص، کیفیت بالا، جذب آب کم و جلا و درخشندگی عالی از بارزترین ویژگی های مرمریت لاشتر است.

در انتهای کلام برای خرید سنگ لاشتر مرغوب و اصل اصفهان بهتر است با کارخانه های معتبر ایرانی کار کنید و این سنگ بی نظیر را از خود ایران بدون واسطه خرید کنید.

این سنگ با برش های مختلف از خود کارخانه سفارش دهید

سنگ مرمر خاکستری پیترا

سنگ مرمر خاکستری پیترا سندبلاست

سنگ مرمر خاکستری پیترا پولیش

سنگ مرمر خاکستری چکشی و برس خورده

سنگ مرنر خاکستری پیترا سندبلاست و برس خورده

برش مرمر خاکستری پیترا شکسته

موزاییک های مرمر خاکستری پیترا جلا داده شده.

 

معدن و کارخانه این سنگ در اصفهان قرار دارد. و چون اصفهان به عنوان معدن سنگ در ایران شناخته میشود و حجم بسیاری از سنگ های مورد نیاز کشور را تولید میکند به عنوان بزرگترین منبع این سنگ شناخته میشودو این سنگ ها در کارخانه های سنگ محمود اباد پرداخت و اماده میشوند و به سایر نقاط ارسال میشوند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *