همراه بیمار در بیمارستان اصفهان

ارسال نیرو بعنوان همراه بیمار در بیمارستان

همراه بیمار در بیمارستان

همراه بیمار در بیمارستان یکی از موارد مهمی است که می تواند در روند بهبود بیمار کمک شایانی کند. همراه بیمار باید مهارت های لازم برای نگهداری از بیمار را کسب کند. همچنین او باید بتواند با بیمار ارتباط صمیمی برقرار کند. از طرف دیگر همراه بیمار باید بیمار را برای گوش دادن به توصیه های پزشک تشویق کند. همراه بیمار باید اصول اولیه مراقبت از بیمار را بلد باشد و دوره های مراقبتی را طی کرده باشد. همچنین همراه بیمار باید برای مراقبت از بیمار هوشیار باشد به خصوص برای بیماران سالمند که ممکن است بعد از عمل دچار توهم شده باشند. همراه بیمار باید تمام سعی خود را به کار ببرد تا اشتباهات خود را برای دوم انجام ندهد.

همراه بیمار در بیمارستان

سه تعریف کلی برای پرستاران و مراقبان

پرستار : پرستار به شخصی گفته می شود که دارای مدرک دانشگاهی است و مدت کارآموزی خود را نیز طی کرده است. وظایف پرستار شامل تزریق دارو، بررسی علائم حیاتی بیمار، پانسمان انواع زخم ها و پرستاری از بیماران تخت مراقبت ویژه است.

کمک پرستار : کمک پرستار به شخصی گفته می شود که دوره خود را طی کرده است و می تواند به پرستاران کمک کند.

مراقب : همان همراه بیمار در بیمارستان است که فقط در رابطه پرستاری تجربه اندکی دارد و می تواند در اموری مانند نظافت و تغذیه به بیمار کمک شایانی کند.

پرستار بیمار در بیمارستان چه وظایفی دارد؟

شخصی که به عنوان پرستار بیمار در بیمارستان است باید وظایف خود را به خوبی انجام دهد تا باعث بهبود بیمار شود. پرستار بیمار باید کارهای شخصی بیمار در صورتی که بیمار توانایی لازم برای انجام کارهای خود ندارد را انجام دهد. برای مثال اگر نیاز به آب و یا غذا داشت و بیمار نتواند آن را تهیه کند باید پرستار برای او فراهم کند. پرستار بیمار باید حتما دقت کند غذای بیمار مناسب باشد و برای بیمار ضرر نداشته باشد. وضعیت هر بیمار با توجه به شرایط بیماری متفاوت است پرستار باید در انجام وظایف خود صبور باشد. باید سعی کند به توصیه های پزشک توجه کند و داروهای بیمار را به موقع دهد. کارهای نظافتی بیمار را با دقت انجام دهد و اصول بهداشتی را باید رعایت کند.

همراه بیمار در بیمارستان

نکاتی که همراه بیمار باید به آن رعایت کند

  • به دلیل خطرهای موجود در بیمارستان بهتر است همراه بیمار کودک خود را به بیمارستان نیاورد.
  • همراه بیمار باید تمام اصول بهداشتی را رعایت کند.
  • برای دادن دارو و یا غذا حتما با پرستار مشورت کند.
  • هنگام انداختن زباله های عفونی و عادی به رنگ سطل آشغالی که زرد و یا آبی است دقت کند.