تمیز کردن خانه

تمیز کردن خانه در تابستان

با شروع فصل تابستان و گرمای زیاد بیشتر به یاد تعطیلات مدارس و زمان استراحت و تفریح می افتیم. اما مرتب کردن و تمیز کردن خانه تعطیلی نداشته و جزء کارهای روتین در تمامی روزهای سال است. اما تابستان زمان تفریح زیر آفتاب و استراحت فراوان است. درسته؟ به هر حال کارهای خانه را باید انجام داد ،شاید کمی کم تر از همیشه. اما نیاز به تمیزکاری و خانه داری لزوما با فرارسیدن فصل تابستان به پایان نمی رسد. خب باید با این مسئله چه کاری کرد؟
1. تمیز کردن روزانه
اگر کارهای عادی روزانه خود را به طور مرتب انجام دهید، کارها از همان ابتدای امر از کنترل خارج نمی شود. خانه نیز به قدر کافی تمیز و منظم باقی می ماند. روتین های مربوط به تمیز کردن خانه زندگی و دکوراسیون منزل شما را دگرگون می کند. در این کار می توانید از عادات خود پیروی کنید. نکته مهم این است خود را در یک ریتم ساده از عمل تمیز کردن و نظم بخشیدن به خانه قرار دهید.این از ویژگی کسانی است که خانه ای مرتب و منظم دارند. وقتی این کار را انجام دهید، دیگر کارهای مربوط به خانه داری به نظرتان سخت و دشوار نمی آیند و کل روز شما را نمی گیرند. این نکته واقعا مهم است.
2.استفاده از لباس مخصوص
آیا می خواهید در فعالیت های خانه داری شما تغییر عمده ای حاصل شود؟ لباسی که برای این کار به تن می کنید تاثیر بسیار زیادی بر روی فعالیت های خانه داری شما می گذارد. تجربه صحت این ادعا را ثابت کرده است. من به شخصه خانه خود را وقتی لباس های راحتی به تن دارم به خوبی تمیز نمی کنم. می دانم که این حرف ممکن است عاشقان لباس های راحتی را ناامید کند، اما در مورد من این نکته کاملا درست است. لباس هایم به من می گویند که چه کاری را می توانم به درستی انجام دهم. لباس های راحتی و دمپایی به من می گویند که به تنبلی خود ادامه بده و مرا به بازگشت به تخت خواب تشویق می کنند. من وقتی لباس راحتی به تن دارم، لباس های زیادی را می توانم داخل ماشین لباس شویی بیاندازم اما به غیر این کار، هیچ کار دیگری در این حالت از من برنمی آید. کفش ها و لباس ها به من می گویند که زمان آن رسیده که به سر کار خود بروی و روزت را آغاز کنی. لباس های بیش از حد راحت به هیچ وجه ما را تشویق به انجام کارهای خانه نمی کنند. به طور کلی لباس ها نقش بسیار مهمی در انجام کارهای مختلف در زندگی ما بازی می کنند، هر کاری لباس مخصوص به خود را نیاز دارد.
3. تمیز کاری در یک زمان مشخص و داشتن تمرکز کافی
وقتی شروع به تمیزکاری خانه خود می کنم گاهی اتفاق می افتد که برای مثال 15 دقیقه را صرف انجام کاری می کنم که نباید زمان به این زیادی را وقت صرف آن کرد. اختصاص دادن زمانی مشخص برای انجام هر کار باعث می شود تا شما تمرکز خود را بر روی انجام آن کار معین حفظ کنید و چیزی حواس شما را پرت نکند. برای انجام این کار از یک زمان سنج استفاده کنید تا هیچ گاه زمان از دست شما خارج نشود. زمان سنج شما دوست شما در هنگام انجام کارهای خانه است. حتما از آن استفاده کنید.
4. یک جا قرار دادن وسایل بهداشتی برای تمیز کردن
این نکته در مورد من بسیار صدق می کند. برای مثال وقتی در حال انجام کاری در طبقه بالا هستم به وسیله ای در طبقه پایین نیاز پیدا می کنم و این کار تمرکزم را از روی کاری که در حال انجام آن هستم از بین می برد. شاید در راه سری به اینترنت بزنم و ایمیل خود را چک کنم و در نهایت کلا از انجام کار صرف نظر کنم. اما اگر تمام وسایل مورد نیاز را در مکان مناسبی قرار دهم دیگر نیازی به طی مسافتی نیست و بدون حواس پرتی می توانم کارم را به سرعت انجام دهم.
5. تمیز کردن منزل همزمان با کارهای دیگر
انجام کارهای خانه داری و تمیزکاری در حین و یا بعد از کارهای دیگر باعث صرفه جویی در زمان می شود. حتی اگر در نگاه اول به نظر برسد که شما دائما در حال تمیزکاری هستید، اما این کار تبدیل به طبیعت ثانویه شما شده و دیگر به این مسئله فکر نمی کنید.
1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *